schovat načítání

Sada jednoduchých her

games

Minimálně pro piškvorky se jeví výhodnější použít kombinaci html/css/js nebo svg/js místo canvas/js. Proč jsem tedy zvolil canvas – už několik potencionálních klientů se mě ptalo, zda mám zkušenosti s canvas, moje odpověď „ne, ale obecně prakticky to samé Vám můžu realizovat pomocí html/css/js“ očividně není dostatečná.

Jedná se o vlastní projekt, jelikož design dělám okrajově, tak grafiku jsem neřešil, jednalo se mi hlavně o tu funkční část, proto jsem zvolil takovéto jednodušší hry, které jsou plně hratelné i se základní grafikou. Připravil jsem i několik nastavení, aby bylo možné hru různě obmněňovat.

Umělá inteligence

Pro piškvorky jsem připravil i umělou inteligenci (AI). Aby si někdo neprošel kód a nezjistil slabiny počítače, není tato část součástí front-endu, ale vyhodnocována na serveru. Čili při tahu počítače se vygeneruje stav hry ve formátu JSON, ten se pomocí AJAXu odesílá na server, který hru vyhodnotí a vrací nejlepší tah.

AI je vyhodnocováno tak, že se zkoumají všechny možné tahy jak počítače, tak soupeře a zjišťuje se, který tah vede k výhře a který k prohře. AI „vidí“ 6 tahů dopředu, čili 3 svoje tahy a 3 možné odpovědi. Tato technika je výhodná pro malé hry, kdy počítač prakticky vidí všechny možné tahy až do konce hry. Nevýhoda je, že pro větší hry je to nepoužitelné, jelikož se extrémně zvyšuje výpočetní náročnost. Proto je AI dostupné pouze pro hru o velikosti 3×3, 3 pole v řadě k vítězství.

Parametry projektu

Datum: 29.11.2015
Technologie: Ajax, Canvas, JS/jQuery, JSON
Klient: Vlastní projekt